سطح ابعاد متغیرهای اصلی
قابلیت انتقال مهارت- نگرش مصرف کننده
۳٫۲۴
۰٫۳۴
قابلیت جانشینی- نگرش مصرف کننده
۵٫۰۹
۰٫۴۵
قابلیت مکملی مثبت- نگرش مصرف کننده
۲٫۲۰
۰٫۲۵
قابلیت مکملی منفی- نگرش مصرف کننده
۲٫۸۲
۰٫۲۹
ن نمایشگر۴۶-۴- مقادیر ضرایب بتا و t برای هر یک از فرضیه ها
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۴-بررسی و تست فرضیه های تحقیق
فرضیه های تحقیق عبارتند از:
: H1 بین کیفیت ادراک شده از محصول اصلی یک نام تجاری و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود دارد.
: H2بین تناسب ادراک شده از محصول اصلی و جدید و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود دارد.
: H2a بین قابلیت انتقال مهارتها و تجهیزات ساخت از محصول اصلی به محصول جدید از دید مصرف کننده و نگرش او نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود دارد.
: H2b بین میزان مکمل بودن محصول اصلی و جدید از دید مصرف کننده و نگرش او نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود دارد.
: H2g بین میزان جانشینی محصول اصلی با محصول جدید از دید مصرف کننده و نگرش او نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود دارد
آزمون فرضیه اهم اول : بین کیفیت ادراک شده از محصول اصلی یک نام تجاری و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود دارد.
H0 :بین کیفیت ادراک شده از محصول اصلی یک نام تجاری و و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول جدیدارتباط معنی داری وجود ندارد.
H1:بین کیفیت ادراک شده از محصول اصلی یک نام تجاری و و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود دارد.
با توجه به مدل تحقیق(نمایشگر۴۲-۴) مقدار ضریب استاندار بین متغیر کیفیت ادراک شده و نگرش مصرف کننده۰٫۴۲ می باشد و مقدار t محاسبه شده برای این مسیر ۳٫۵۲ می باشد از آنجایی که مقدار t محاسبه شده بزرگتر از ۱٫۹۶ است بنابراین رابطه بین این دو متغیر معنی دار است به این معنی که فرضیه H0را در سطح اطمینان ۹۵ درصد رد می کنیم ودر نتیجه می توان گفت بین کیفیت ادراک شده و نگرش مصرف کننده ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد.
آزمون فرضیه اهم دوم : بین تناسب ادراک شده از محصول اصلی و جدید و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود دارد.
H0 :بین تناسب ادراک شده از محصول اصلی و جدید و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود ندارد.
H1:تناسب ادراک شده از محصول اصلی و جدید و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول جدید ارتباط معنی داری وجود دارد.
با توجه به مدل تحقیق(نمایشگر۴۲-۴) مقدار ضریب استاندار بین متغیر تناسب ادراک شده و نگرش مصرف کننده۰٫۳۷ می باشد و مقدار t محاسبه شده برای این مسیر ۲٫۷۲می باشد از آنجایی که مقدار t محاسبه شده بزرگتر از ۱٫۹۶ است بنابراین رابطه بین این دو متغیر معنی دار است به این معنی که فرضیه H0را در سطح اطمینان ۹۵ درصد رد می کنیم ودر نتیجه می توان گفت بین تناسب ادراک شده و نگرش مصرف کننده ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد.
آزمون فرضیه اخص ۱-۲ : این فرضیه رابطه بین عامل اول متغیر تناسب ادراک شده(قابلیت انتقال مهارت) را با نگرش مصرف کننده بررسی می کند.
H0 : بین قابلیت انتقال مهارت و نگرش مصرف کننده ارتباط معنی داری وجود ندارد.
H1: بین قابلیت انتقال مهارت و نگرش مصرف کننده ارتباط معنی داری وجود دارد.
براساس نتایج تحلیل مسیر(نمایشگر۴۴-۴) ضریب استاندار بین متغیر قابلیت انتقال مهارت و نگرش مصرف کننده (۰٫۳۴) معنی دار(۳٫۲۴) است بنابراین در سطح ۰٫۹۵ فرضیه H0 رد شده و فرضیه مقابل تایید می گردد. از این رو می توان گفت بین قابلیت انتقال مهارت و نگرش مصرف کننده ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد.
آزمون فرضیه اخص ۲-۲ : این فرضیه رابطه بین عاملدوم متغیر تناسب ادراک شده(قابلیت جانشینی) را با نگرش مصرف کننده بررسی می کند.
H0 : بین قابلیتجانشینی و نگرش مصرف کننده ارتباط معنی داری وجود ندارد.
H1: بین قابلیتجانشینی و نگرش مصرف کننده ارتباط معنی داری وجود دارد.
براساس نتایج تحلیل مسیر (نمایشگر۴۴-۴) ضریب استاندار بین متغیر قابلیت جانشینی و نگرش مصرف کننده (۰٫۴۵) معنی دار(۵٫۰۹) است بنابراین در سطح ۰٫۹۵ فرضیه H0 رد شده و فرضیه مقابل تایید می گردد. از این رو می توان گفت بین قابلیت جانشینی و نگرش مصرف کننده ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد.
آزمون فرضیه اخص ۳-۲ : این فرضیه رابطه بین عامل سوم متغیر تناسب ادراک شده(قابلیت مکملی مثبت) را با نگرش مصرف کننده بررسی می کند.
H0 : بین قابلیت مکملی مثبت و نگرش مصرف کننده ارتباط معنی داری وجود ندارد.