۵-۳
قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد مالی تأثیر مثبت دارد. (MLC:FP)
۲۰۱/۰
۵۷۲/۱
۱۱۷/۰
عدم تائید
عدم تائید
۶-۳
قابلیت بازاریابی بر عملکرد مالی تأثیر مثبت دارد. (MC:FP)
۵۵۲/۰
۶۶۴/۳
***
تائید
تائید
منبع: یافتههای تحقیق
۴-۵-۴- آزمون فرضیههای تحقیق با بهره گرفتن از نتایج نرمافزار SmartPLS
فرضیهی ۱-۱
در این فرضیه، تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر عملکرد متمرکز بر مشتریان را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابل مشاهده است، میزان ضریب مسیر میان ارتباطات مبتنی بر همکاری و عملکرد متمرکز بر مشتریان، ۰۶۴/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که کوچکتر از مقدار بحرانی است (۴۵۲/۰<96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر عملکرد متمرکز بر مشتریان در سطح معنیداری ۰۵/۰ (و ۰۱/۰) رد نمیشود، درنتیجه ادعای مطرح شده با اطمینان ۹۵% (و ۹۹%) مورد تائید قرار نمیگیرد. یعنی ارتباطات مبتنی بر همکاری بر عملکرد متمرکز بر مشتریان تأثیر معناداری ندارد.
فرضیهی ۲-۱
در این فرضیه، تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر عملکرد همکاری مشتریان را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابل مشاهده است، میزان ضریب مسیر میان ارتباطات مبتنی بر همکاری و عملکرد همکاری مشتریان، ۱۸۷/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که کوچکتر از مقدار بحرانی است (۱۷۷/۱<96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر عملکرد همکاری مشتریان در سطح معنیداری ۰۵/۰ (و ۰۱/۰) رد نمیشود، درنتیجه ادعای مطرحشده با اطمینان ۹۵% (و ۹۹%) مورد تائید قرار نمیگیرد. یعنی ارتباطات مبتنی بر همکاری بر عملکرد همکاری مشتریان تأثیر معناداری ندارد.
فرضیهی ۳-۱
در این فرضیه، تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر عملکرد مالی را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابل مشاهده است، میزان ضریب مسیر میان ارتباطات مبتنی بر همکاری و عملکرد مالی، ۱۷۷/۰- میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که کوچکتر از مقدار بحرانی است (۸۷۷/۰<96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر عملکرد مالی در سطح معنیداری ۰۵/۰ (و ۰۱/۰) رد نمیشود، درنتیجه ادعای مطرحشده با اطمینان ۹۵% (و ۹۹%) مورد تائید قرار نمیگیرد. یعنی ارتباطات مبتنی بر همکاری بر عملکرد مالی تأثیر معناداری ندارد.
فرضیهی ۱-۲
در این فرضیه، تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر قابلیت پیوند با بازار را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابل مشاهده است، میزان ضریب مسیر میان ارتباطات مبتنی بر همکاری و قابلیت پیوند با بازار، ۶۹۶/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که بزرگتر از مقدار بحرانی است (۷۲۵/۱۶>96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر قابلیت پیوند با بازار در سطح معنیداری ۰۵/۰ (و ۰۱/۰) رد میشود، درنتیجه ادعای مطرح شده با اطمینان ۹۵% (و ۹۹%) مورد تائید قرار میگیرد. یعنی ارتباطات مبتنی بر همکاری بر قابلیت پیوند با بازار تأثیر معناداری دارد.
فرضیهی ۲-۲
در این فرضیه، تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر قابلیت بازاریابی را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابلمشاهده است، میزان ضریب مسیر میان ارتباطات مبتنی بر همکاری و قابلیت بازاریابی، ۷۱۳/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که بزرگتر از مقدار بحرانی است (۰۴۳/۱۳>96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر قابلیت بازاریابی در سطح معنیداری ۰۵/۰ (و ۰۱/۰) رد میشود، درنتیجه ادعای مطرحشده با اطمینان ۹۵% (و ۹۹%) مورد تائید قرار میگیرد. یعنی ارتباطات مبتنی بر همکاری بر قابلیت بازاریابی تأثیر معناداری دارد.
فرضیهی ۱-۳
در این فرضیه، تأثیر قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد متمرکز بر مشتریان را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابلمشاهده است، میزان ضریب مسیر میان قابلیت پیوند با بازار و عملکرد متمرکز بر مشتریان، ۵۰۰/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که بزرگتر از مقدار بحرانی است (۳۹۸/۴>96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد متمرکز بر مشتریان در سطح معنیداری ۰۵/۰ (و ۰۱/۰) رد میشود، درنتیجه ادعای مطرحشده با اطمینان ۹۵% (و ۹۹%) مورد تائید قرار میگیرد. یعنی قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد متمرکز بر مشتریان تأثیر معناداری دارد.
فرضیهی ۲-۳
در این فرضیه، تأثیر قابلیت بازاریابی بر عملکرد متمرکز بر مشتریان را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابل مشاهده است، میزان ضریب مسیر میان قابلیت بازاریابی و عملکرد متمرکز بر مشتریان، ۱۰۰/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که کوچکتر از مقدار بحرانی است (۷۶۵/۰<96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر قابلیت بازاریابی بر عملکرد متمرکز بر مشتریان در سطح معنیداری ۰۵/۰ (و ۰۱/۰) رد نمیشود، درنتیجه ادعای مطرحشده با اطمینان ۹۵% (و ۹۹%) مورد تائید قرار نمیگیرد. یعنی قابلیت بازاریابی بر عملکرد متمرکز بر مشتریان تأثیر معناداری ندارد.
فرضیهی ۳-۳
در این فرضیه، تأثیر قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد همکاری مشتری را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابل مشاهده است، میزان ضریب مسیر میان قابلیت پیوند با بازار و عملکرد همکاری مشتری، ۸۲۶/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که کوچکتر از مقدار بحرانی است (۸۲۲/۰<96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد همکاری مشتری در سطح معنیداری ۰۵/۰ (و ۰۱/۰) رد نمیشود، درنتیجه ادعای مطرحشده با اطمینان ۹۵% (و ۹۹%) مورد تائید قرار نمیگیرد. یعنی قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد همکاری مشتری تأثیر معناداری ندارد.
فرضیهی ۴-۳
در این فرضیه، تأثیر قابلیت بازاریابی بر عملکرد همکاری مشتری را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابل مشاهده است، میزان ضریب مسیر میان قابلیت بازاریابی و عملکرد همکاری مشتری، ۳۷۰/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که بزرگتر از مقدار بحرانی است (۳۶۱/۲>96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر قابلیت بازاریابی بر عملکرد همکاری مشتری در سطح معنیداری ۰۵/۰ تائید و در سطح معنیداری ۰۱/۰ رد میشود، درنتیجه ادعای مطرحشده با اطمینان ۹۵% تائید و با اطمینان ۹۹% رد میشود. یعنی قابلیت بازاریابی بر عملکرد همکاری مشتری در سطح معنیداری ۰۵/۰ تأثیر معنادار و در سطح معنیداری ۰۱/۰ تأثیر معنادار ندارد.
فرضیهی ۵-۳
در این فرضیه، تأثیر قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد مالی را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابلمشاهده است، میزان ضریب مسیر میان قابلیت پیوند با بازار و عملکرد مالی، ۲۰۱/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که کوچکتر از مقدار بحرانی است (۵۷۲/۱<96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد مالی در سطح معنیداری ۰۵/۰ رد نمیشود، درنتیجه ادعای مطرحشده با اطمینان ۹۵% مورد تائید قرار نمیگیرد. یعنی قابلیت پیوند با بازار بر عملکرد مالی تأثیر معناداری ندارد.
فرضیهی ۶-۳
در این فرضیه، تأثیر قابلیت بازاریابی بر عملکرد مالی را بررسی میکنیم. با توجه به نتایج بهدستآمده از خروجی نرمافزار SmartPLS که در جدول ۴-۲۹ قابلمشاهده است، میزان ضریب مسیر میان قابلیت بازاریابی و عملکرد مالی، ۵۵۲/۰ میباشد و با توجه به مقدار آمارهی t که بزرگتر از مقدار بحرانی است (۶۶۴/۳>96/1)، فرضیهی صفر مبنی بر عدم تأثیر قابلیت بازاریابی بر عملکرد مالی در سطح معنیداری ۰۵/۰ رد میشود، درنتیجه ادعای مطرحشده با اطمینان ۹۵% مورد تائید قرار میگیرد. یعنی قابلیت بازاریابی بر عملکرد مالی تأثیر معناداری دارد.
۴-۵-۴-۱- اثرات غیرمستقیم مدل
زمانی که از مدلسازی مسیری PLS استفاده میشود، ابتدا باید مسیرهای مستقیم فرضیهسازی شده مورد ارزیابی قرار گیرد و سپس سایر تحلیلها شامل اثرات میانی و تعدیلی مورد ارزیابی قرار گیرند. بنابراین، باید مجموع اثرات مستقیم و غیرمستقیم یک متغیر مکنون معین بر روی متغیر دیگری مورد تفسیر و ارزیابی قرار گیرد. در جدول ۴-۳۰ اثرات مستقیم، غیرمستقیم و اثرات کل متغیرها ارائه شده است. اثرات کل از مجموع اثرات مستقیم و غیرمستقیم بهدست میآید. این اثرات نشان میدهند که با افزایش یک واحدی در متغیر مستقل، متغیر وابسته چقدر تغییر میکند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول (۴-۳۰): برآورد ضرایب اثرات مستقیم، غیرمستقیم و اثرات کل