رشد
تولید
-آماده ساختن طراحی تجاری
-ایجاد کنترل کیفیت
-ساخت تسهیلات
اجرای تولید انبوه
-نهایی سازی نظام توزیع داخلی
فروش و توزیع
-گسترش توزیع
-تحلیل پاسخ رقبا
-ارزیابی رضایت مشتری
-ارزیابی رضایت توزیع
-اصلاح ویژگی های محصول
رشد کسب و کار
-پایش جایگاه شرکت
-استخدام و آموزش کارکنان
-عقد قرارداد
-تامین منابع مالی مرحله دوم و سوم
-تدوین چشم انداز ، ماموریت و سیاست های شرکت
مرحله ششم
بلوغ
حمایت از تولید
-حداکثر سازی تولید
-ایجاد حمایت های پس از فروش ، تعمیر و نگهداری
-خدمات گارانتی
-اجرای برنامه های آموزشی
تنوع بازار
-توسعه حفظ بازار
-پویش بازار
-شناسایی بازار جدید
-شناخت محصول جدید
بلوغ کسب و کار
-انجام تحلیل SWOT
-سرمایه گذاری سود
-نظارت بر منحنی عمر محصول
-نظارت بر مدیریت تکنولوژی
-اجرای نوآوری ها
این مدل برای ارائه مکانیزمی برای تجاری سازی محصولات و فرایند های جدید ( به طور کلی ایده های جدید ) طراحی شده بود. این چارچوب برای تجاری سازی با هدف پذیرش تکنولوژی ( نوآوری های جزئی) مناسب نیست. چارچوب گلداسمیت برای معرفی محصولات جدید و خلق شرکت های جدید طراحی شده بود که اغلب منعکس کننده تکنولوژی های پدیدار شده و اخلال گر است . این تکنولوژی های پدیدار شده و اخلال گر برای درصد خیلی کمی از کل نوآوری ها به حساب می آیند ، در جاییکه اکثر نوآوری ها شامل تکنولوژی های سازگار یا مورد قبول می شود. ایراد مدل گلداسمیت کمبود انعطاف پذیری در خصوص بازخور است ، از این رو ذاتا مدل خطی است (Rose & Rosa, 2007).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
این مدل بدنبال آن است تا مجموعه ای از مراحل متوالی که از راست به چپ و از بالا به پایین عمل می کنند را دنبال کند؛ فرایند از مرحله ای به مرحله دیگر یا از فازی به فاز دیگری پیشروی نمی کند، تا زمانیکه موضوعات فنی ، کسب و کار و بازار بیانگر آن باشند که مرحله به اندازه کافی بیان و تعیین شده است. خود گلداسمیت این مدل را یک مدل تاکتیکی توصیف می کند که به عنوان چارچوبی برای کمک به توسعه مراحل پیشرفت ، شناسایی اطلاعات و کمک های فنی مورد نیاز ، هزینه های توسعه پروژه ، و پیش بینی سرمایه گذاری مورد نیاز طراحی شده است. او این مدل را به صورت مجموعه ای از دستور العمل ها تجویز نمی کند.
رزا و رز[۵۱] اداعا می کنند که مدل گلداسمیت به طور کلی بیشتر برای تجاری سازی ایده های جدید مناسب است و نه برای نوآوری جزعی یا ارتقا و به روز کردن محصولات ، خدمات و فرآیندهای موجود. با دنبال کردن مدل گلداسمیت، دلیلی وجود ندارد که چرا فرایند نمی تواند به مرحله اولیه بازگردد در زمانیکه با برخی موانع یا توسعه غیر قابل انتظار مواجه می شویم . مدل گلداسمیت را می توان برای نوآوری های جزئی بوسیله بی توجهی یا اصلاح عناصر مرتبط به خصوص با کسب و کار های نوپا بکار برد.