اندک و یا وجود ندارد.
روابط غیر تجاری میهمان و میزبان، ابراز تمایل شدید برای ایجاد ارتباط
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
وجود ندارد.
اثرات منفی وجود ندارد.
منابع انسانی-آموزش، اجتماعی-فرهنگی، بازاریابی-محصول
مشارکت
تعداد کم، انگیزه های زیبایی شناختی، حضور در فصول گردشگری، آغاز حرکت تورهای تخصصی و بدون انگیزه های تجاری
کم
رقابت پائین و افزایش تدریجی سهم بازار
سرمایه گذاری محلی، آغاز مشارکت، عمدتاً گروه های پیشرو درگیر میشوند، اهداف معنوی و غیر تجاری
تأسیسات خاصی وجود ندارد، اما تمهیداتی برای توسعۀ حداقل زیرساختها در نظر گرفته شده است.
روابط در حال تجاری شدن، میهمان و میزبان تمایل برای تحکیم ارتباط
هنوز کاملاً درگیر نشده است.
اثرات منفی جزئی و قابل اغماض
مشارکتپذیری، منابع انسانی-آموزش، اجتماعی-فرهنگی،زیرساخت
رشد
تعداد بالا، رشد تورهای تجاری، گردشگری انبوه، توجه کمتر به توسعه پایدار
بسیار بالا
افزایش کمیت و کیفیت رقابت و سهم بازار
مشارکت افزایش مییابد، تغییر کاربری در این مرحله آغاز می شود، ایجاد جاذبههای مصنوعی
زیرساختها توسعه مییابد و سرمایهگذارای غیر بومی وارد میشوند.
روابط تجاری، روابط گردشگر و جامعۀ میزبان، علاقه به جلب ارتباط تجاری
مدیریت وارد مقصدها شده و به آن توجه مینماید.
افزایش اثرات مثبت و منفی و عدم رضایت افرادی که در گردشگری درگیر نیستند، اثرات قابل رصد و مشاهده
بازاریابی-محصول، زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی، منابع انسانی-آموزش
بلوغ
تعداد در حداکثر ممکن، کاهش نرخ رشد، بازار تثبیت شده، گردشگری تجاری و سازماندهی شده، تصویر مقصد در حال افول، حضور بالای گردشگران محافظه کار
بسیار بالا
رقابت شدید و عدم رشد یا رشد بسیار اندک سهم بازار
مشارکت به حداکثر خود میرسد.
تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری کاهش مییابد.
روابط تجاری، روابط گردشگر و مقصد، کاهش علاقه به ایجاد ارتباط در برخی گروه ها
نقش بسیار پررنگی در مقصد ایفا مینماید.
اثرات بالا و در تمام ابعاد قابل مشاهده، رقابت برای استفاده از تسهیلات بین جامعه میزبان و میهمان
بازاریابی-محصول، زیست محیطی، اجتماعی- فرهنگی، سرمایه گذاری
رکود
تعداد رو به کاهش، افول تصویر مقصد، کاهش سهم بازار