۴-۲-۲-۲-۲ فرضیه فرعی دوم: مدیریت ارتباط با مشتری بر مزیت رقابتی رابطه معناداری دارد.
برای آزمون رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری و مزیت رقابتی از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است، چراکه هر دو متغیر در سطح سنجش فاصلهای اندازهگیری شدهاند. با توجه به سطح معناداری به دست آمده که برابر ۰۰۰/۰Sig = میباشد، مدرک کافی برای تائید فرضیه فرعی در تحقیق حاضر وجود دارد. مطابق با نتایج به دست آمده میتوان چنین عنوان کرد که به هر میزانی که سطح مدیریت ارتباط با مشتری در سطح بالایی ظاهر شود به همان اندازه، سطح مزیت رقابتی در سازمان نیز افزایش خواهد یافت و بالعکس. نوع همبستگی در بین دو متغیر مذکور، از نوع همبستگی مستقیم (مثبت) بوده و شدت رابطه این همبستگی در سطح متوسطی (۴۶/۰) ظاهر شدهاست.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول ۴-۱۷: آزمون همبستگی بین مدیریت ارتباط با مشتری و مزیت رقابتی
مدیریت ارتباط با مشتری | متغیر مستقل متغیر وابسته |
|
۴۶/۰** | شدت | مزیت رقابتی |
۰۰۰/۰ | معنی داری | |
۹۱ | تعداد مشاهدات |
۴-۲-۲-۲-۳ فرضیه فرعی سوم: شایستگی اجتماعی بر مزیت رقابتی رابطه معناداری دارد.
برای آزمون رابطه بین شایستگی اجتماعی و مزیت رقابتی از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است، چراکه هر دو متغیر در سطح سنجش فاصلهای اندازهگیری شدهاند. با توجه به سطح معناداری به دست آمده که برابر ۰۰۰/۰Sig = میباشد، مدرک کافی برای تائید فرضیه فرعی در تحقیق حاضر وجود دارد. مطابق با نتایج به دست آمده میتوان چنین عنوان کرد که به هر میزانی که سطح شایستگی اجتماعی در سازمان در سطح بالایی ظاهر شود به همان اندازه، سطح مزیت رقابتی در سازمان نیز افزایش خواهد یافت و بالعکس. نوع همبستگی در بین دو متغیر مذکور، از نوع همبستگی مستقیم (مثبت) بوده و شدت رابطه این همبستگی در سطح متوسطی (۳۵/۰) ظاهر شدهاست.
جدول ۴-۱۷: آزمون همبستگی بین شایستگی اجتماعی و مزیت رقابتی
شایستگی اجتماعی | متغیر مستقل متغیر وابسته |
|
۳۵/۰** | شدت | مزیت رقابتی |
۰۰۰/۰ | معنی داری | |
۹۱ | تعداد مشاهدات |