۴
۹۰۱/۰
تأیید بالای ۷۰%
۳-۶- روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده ابتدا از آمار توصیفی که به بررسی متغیرهای جمعیت شناسی تحقیق شامل جنسیت، سن، تحصیلات و… می پردازد استفاده و به منظور بررسی رابطه بین کیفیت خدمات و وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی رضایت مشتریان از آزمون معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده خواهد شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
۴-۱- مقدمه
تجزیه و تحلیل داده ها به منظور بررسی صحت و سقم فرضیه ها برای هر نوع تحقیق، از اهمیت خاصی برخوردار است. داده های خام با بهره گرفتن از فنون آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرند. برای تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات، مطابق اهداف ارائه شده، ابتدا میزان و یا مقدار هر متغیر بر اساس داده ها و امتیازات حاصل از پرسشنامه مشخص شد. سپس توصیف اطلاعات حاصل شده در قالب جداول و نمودارهای توصیفی، دیدگاه کلی از چگونگی توزیع آن ها را ایجاد نموده که می تواند در چگونگی استفاده از الگو های آماری گوناگون کمک نماید. در گام بعدی به آزمون فرضیه های تحقیق پرداخته شد و در نهایت با جمع بندی وتجزیه و تحلیل اطلاعات خاتمه یافت. کلیۀ این تجزیه و تحلیل ها به وسیلۀ نرم افزار SPSS19 و LISREL 8.53 انجام گردیده است.
۴-۲- توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان :
در این بخش به توصیف متغیرهایی چون؛ جنسیت، میزان تحصیلات، وضعیت تأهل، نوع شغل و میزان درآمد پاسخ دهندگان پرداخته خواهد شد.
۴-۲-۱- توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان
با توجه به جدول ۴-۱ مشاهده می شود که جنسیت ۴/۷۰ درصد از پاسخ دهندگان مرد و ۶/۲۹ درصد زن می باشند.
جدول ۴- ۱- توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان
فراوانی
درصد
متغیر
مرد
۲۷۴
۴/۷۰
زن
۱۱۵
۶/۲۹
کل
۳۸۹
۰/۱۰۰
نمودار ۴-۱- نمودار ستونی جنسیت پاسخ دهندگان
۴-۲-۲- توصیف متغیر تحصیلات پاسخ دهندگان
با توجه به جدول و نمودار ۴-۲ مشاهده می شود که تحصیلات ۲/۶ درصد پاسخ دهندگان زیر دیپلم، ۷/۲۴ درصد دیپلم ،۷/۱۶ درصد فوق دیپلم، ۴۶ درصد لیسانس و ۴/۶ درصد فوق لیسانس و بالاتر می باشند.
جدول ۴-۲- توصیف متغیر تحصیلات پاسخ دهندگان
فراوانی
درصد
متغیر
زیر دیپلم
۲۴