فرضیه ششم : برنامه های آژانس بر انتخاب مقصد مسافرتی در مشتریان آژانس های مسافرتی استان مازندران تأثیر دارد.
۰٫۰۰۰
فرضیه تایید شد
فرضیه هفتم : سایر عوامل بر انتخاب مقصد مسافرتی در مشتریان آژانس های مسافرتی استان مازندران تأثیر دارد.
۰٫۰۰۰
فرضیه تایید شد
فرضیه هشتم: میزان اثرگذاری عوامل فوق در انتخاب مقصد مسافرتی با هم فرق می کنند.
۰٫۰۰۰
فرضیه تایید شد
۵-۶ تبیین مدل نهایی تحقیق
نتایج تحلیل عاملی تأییدی توسط نرم افزار لیزرل نیز معنی دار بودن تمام عوامل را تأیید و در مدل اندازه گیری تخمین استاندارد میزان تأثیر هر کدام از عوامل را مشخص ساخت.
نمودار زیر مدل نهایی تحقیق را بر اساس میزان تأثیر هر عامل نشان می دهد.
۰٫۹۶
۰٫۹۳
۰٫۷۰
۰٫۹۱
۰٫۸۹
۰٫۶۶
انتخاب مقاصد مسافرتی
۰٫۷۶
نمودار۵-۱ میزان تاثیر گذاری عامل ها
نمودار فوق نشان می دهد که از بین عوامل مورد بررسی در پژوهش حاضر عوامل جغرافیایی طبیعی با بار عاملی(ضریب اثر) ۰٫۹۶ دارای بیشترین تأثیر و عوامل فردی با ضریب ۰٫۶۶ دارای کمترین اثر بر انتخاب مقصد مسافرتی در میان مشتریان آژانس های مسافرتی استان مازندران داشت.
۵-۷ پیشنهادات برای فرضیه ها
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فرضیه اول:
عوامل اقتصادی بر انتخاب مقاصد مسافرتی مشتریان آژانس های مسافرتی و گردشگری استان مازندران اثرگذار است. با توجه به شاخص های مورد بررسی:
با کاهش قیمت ها در مقاصد مسافرتی و هزینه تورهای آژانس های مسافرتی می توان به طور چشم گیری باعث کاهش هزینه تمام شده برای گردشگر شود که در این بحران اقتصادی سهم مهمی در ایجاد انگیزه برای سفر به آن مقصد شود و در نتیجه باعث بیشتر شدن تعداد مسافران به طور چشمگیر و در نتیجه افزایش درآمد گردشگری شد برای مقصد شود.
فرضیه دوم:
عوامل اجتماعی و فرهنگی بر انتخاب مقاصد مسافرتی مشتریان آژانس های مسافرتی و گردشگری استان مازندران اثرگذار است.
۱- تلاش برای حفظ و نگهداری از مکان های تاریخی، همینطور اماکنی که از آن هیچگونه حراستی نمی شود
۲- ایجاد تسهیلات اقامتی و همینطور بهداشتی درمانی کنار اماکن تارخی و مذهبی
۳- برگذاری همایش ها و جشن های قومی محلی به منظور آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ ها مردم محلی
فرضیه سوم:
عوامل سیاسی بر انتخاب مقاصد مسافرتی مشتریان آژانس های مسافرتی و گردشگری استان مازندران اثرگذار است.
۱- دادن ویزا باید آسان تر شود تا از این طریق تعداد گردشگران بیشتر شود
۲- تلاش هرچه بیشتر دستگاه دیپلماسی کشور برای نشان دادن واقعیت های کشور زدودن جو ایران هراسی دولت های کشورهای متخاصم.
فرضیه چهارم :
عوامل جغرافیایی- طبیعی بر انتخاب مقاصد مسافرتی مشتریان آژانس های مسافرتی و گردشگری استان مازندران اثرگذار است.
۱- حفظ و نگهداری از مناظر طبیعی زیبا و دیدنی
۲- سعی شود آب و هوای مکان های از جمله مسافر پذیر را از هرگونه آلودگی دور نگه داشت.
۳- برای جذابیت های محیط روستایی و برون شهری تبلیغ شود تا مردم از وجود آنها باخبر شده و عاملی برای جذب مسافر شود.
فرضیه پنجم :