فناوری اطلاعات و ارتباطات
سخت افزار/نرم افزار
۸۷/۰
۹۶/۰
مغزافزار
۹۲/۰
اینترنت یا شبکه
۸۶/۰
سیستمها
۸۹/۰
کاربران
۸۲/۰
مدیریت
۹۲/۰
منبع: نتایج تحلیل آماری پژوهشگر
۳-۷- روش گردآوری داده ها
در نوشتار حاضر در ارتباط با نحوه جمعآوری اطلاعات مربوط به ادبیات و پیشینهی تحقیق به طور عمده از روشهای کتابخانهای با بهره گرفتن از کتب، مقالات و پایان نامه های مربوطه استفاده گردید و در خصوص جمع آوری اطلاعات جهت سنجش سؤالهای تحقیق از روش میدانی با بهره گرفتن از ابزار پرسشنامه بهره گرفته شد.
به جهت توزیع ابزار، در ابتدا محقق با تهیه مجوزهای لازم اقدام مناسب جهت توزیع میدانی را فراهم نمود؛ سپس پرسشنامه طراحی شده را در اختیار مدیران و کارکنان سازمانها قرار داد و از آنان خواسته شد تا پاسخهای مناسب را به پرسشها داده و سپس به محقق باز گردانند.
۳-۸- ابزار و روش تجزیه و تحلیل داده ها
داده های جمعآوری شده توسط پرسشنامه، بوسیله نرم افزار اس پی اس اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از برخی روشهای آماری شامل: آمار توصیفی نظیر توزیع فراوانی، درصد فراوانی، آمارهای استنباطی برای سنجش سؤالهای پژوهش استفاده شد؛ که شامل روشهای آزمون تی تک نمونه ای[۴۲] (بررسی وضعیت متغیرهای ارتباطات بین سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات)، آزمون همبستگی (بررسی رابطه متغیرهای پژوهش) و آزمون تی- مستقل[۴۳] (مقایسه سازمانها از بعد ارتباطات بین سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات) می باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه
در این فصل محقق ضمن گردآوری، استخراج، دستهبندی و نظم و ترتیب دادن داده های مورد نیاز، تلاش می کند به سؤالهای تحقیق با توجه به تجزیه و تحلیل تمامی داده های حاصل از نظرات و دیدگاه های کارکنان و مدیران سازمانها پاسخ دهد. بدین صورت که با ارائه نتایج کمی و عددی حاصل از محاسبات آماری و همچنین ارائه جدولهای توزیع فراوانی و نسبتهای توزیع و همچنین شکلهای آماری به تشریح کامل آنچه که تحقیق حاضر به دنبال آن بوده، اشاره دارد.
بنابراین، در این فصل تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از آزمونهای آماری مورد بررسی قرار میگیرد.
۴-۲- آمار توصیفی
به منظور سنجش سؤالهای پژوهش بایستی نخست به تحلیل نتایج گردآوری شده از پرسشنامه ها اقدام نمود. ابتدا از آمار توصیفی شامل: توزیع فراوانی، درصد فراوانی و میانگین برای سنجش سؤالهای پژوهش استفاده شد.
۴-۲-۱- ویژگیهای جمعیت شناختی افراد نمونه
برای شناخت خصوصیات افراد نمونه آماری عوامل جمعیت شناختی جنسیت، پست سازمانی، تحصیلات، رشته تحصیلی، سابقه خدمت و وضعیت سازمانی بر طبق جداول مندرج در زیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
۴-۲-۱-۱- توزیع فراوانی و درصد جنسیت افراد نسبت به کل آمار
با توجه به داده های جمعآوری شده، توزیع فراوانی نمونه آماری در جامعه مورد نظر (سازمانهای دولتی هندیجان) به شرح زیر است.
جدول ۴-۱: تعداد افراد بر حسب جنسیت