تودور و همکاران (۲۰۱۳)
نقش تکنیکهای پیلاتس در بهبود مؤلفه های ظرفیت تعادل، هماهنگی و چابکی در کودکان ژیمناست.
تأثیر معنادار
جعفری و رمضانی(۱۳۹۱)
اثر هشت هفته تمرین همزمان استقامتیتناوبی و مقاومتی و استقامتیتداومی و مقاومتی بر قدرت، ترکیببدنی و پروفایلهایلیپید درپسران غیرورزشکار ۱۴ تا ۱۷ سال با اضافه وزن.
تأثیر معنادار
امیدعلی و همکاران(۱۳۹۱)
أثیر تمرینات پیلاتس بر روی برخی عوامل فیزیولوژیکی و آمادگی جسمانی زنان غیر ورزشکار دارای اضافه وزن،
بر BMI تأثیر نداشت
۲-۴. جمع بندی
با توجه به پیشینهی تحقیقات داخلی و خارجی، یافته ها به طور کلی نشان می دهند که تمرین پیلاتس بر آمادگی جسمانی، ترکیب بدن و افسردگی تأثیر دارد. هرچند اکثر این تحقیقات تأثیر پیلاتس را بر وزن کل بدن و ساختار قامت تأیید نمی کنند، اما در تأثیر این نوع تمرین بر برخی مؤلفه های آمادگی جسمانی و روان شناختی مانند انعطاف پذیری و افسردگی توافق دارند. همچنین، این نتایج بر روی تأثیر ورزش پیلاتس بر برخی از مؤلفه های ترکیب بدن مانند BMI، WHR، درصد چربی توافق ندارند و نتایج متفاوتی را گزارش کرده اند. در مجموع، همان طور که آلادرو و همکاران[۹۰](۲۰۱۱) نیز گزارش کرده اند، به نظر میرسد در تحقیقات مربوط به پیلاتس، به ویژه تأثیر آن بر ترکیب بدن، هنوز چندین نقص روششناختی از جمله فقدان طرحهای درست تحقیق تجربی استاندارد، محدودیت در روشهای اندازه گیری، عدم کنترل کافی و نیز محدودیتهایی در وضعیت تغذیه و غیره، احتمالاً در این قبیل نتایج دخیل میباشند.
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱. مقدمه
در این فصل به روند اجرای پژوهش پرداخته شده است. در ابتدا به طرح و روش پژوهش، جامعه آماری، حجم نمونه و نحوه انتخاب نمونه، روش و چگونگی جمع آوری اطلاعات، متغیرهای پژوهش، ابزار و وسایل اندازه گیری پرداخته شده است. در ادامه، چگونگی جمع آوی و تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق تشریح گردیده است.
۳-۲. روش تحقیق
با توجه به اهداف تحقیق و ماهیت موضوع ، تحقیق حاضر نیمه تجربی و به صورت میدانی است که با بهره گرفتن از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش انجام شده است. این طرح از دو گروه شرکت کننده تشکیل شده و هردو گروه دو بار مورد سنجش قرار گرفتهاند. اندازه گیری اول با اجرای یک پیشآزمون و اندازه گیری دوم، پس از اعمال متغیر مستقل برای گروه آزمایشی با یک پس آزمون بر روی هردو گروه آزمایش و کنترل انجام گردید. برای تشکیل گروه آزمایش و کنترل، نیمی از شرکت کننده ها در گروه اول و نیمی از آن ها در گروه دوم به طور تصادفی جایگزین شدند. شکل زیر دیاگرام طرح را نشان میدهد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول۳-۱. طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل
گروه
پس آزمون
متغیر مستقل
پیش آزمون
انتخاب تصادفی
گروه آزمایشی
ET2
×
E T1
RE
گروه کنترل
CT2
-
CT1
RC
۳-۳. جامعه آماری و روش نمونه گیری
۳-۳-۱. جامعه آماری
جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان دختر غیرورزشکار دارای اضافه وزن ۱۴-۱۲ سالهی دوره اول متوسطهی دبیرستانهای دولتی شهرستان لاهیجان بودند که در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ مشغول به تحصیل بودند.
۳-۳-۲. نمونه آماری
به منظور جمعآوری اطلاعات در پژوهش حاضر، تعداد ۳۰ دانش آموز دختر ۱۴-۱۲ ساله دارای اضافه وزن که شاخص تودهی بدن(BMI) آنها با توجه به سن و جنسیت و نیز براساس ملاک پیشنهادی کمیتهی تخصصی سازمان بهداشت جهانی[۹۱] بین ۱۷/۲۲ و ۹۷/۲۷ کیلو گرم بر متربع بود، به طور داوطلبانه و به روش نمونه گیری دردسترس به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند و سپس به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی(۱۵نفر) و گروه کنترل(۱۵ نفر) جایگزین گردیدند.