کای دو
درجه آزادی
سطح معناداری
مقدار خطا
تعداد
۱۲۲.۴۵۱
۳
۰.۰۰۰
۰.۰۵
۲۰۰
با توجه به اینکه سطح معناداری محاسبه شده کمتر از خطای ۰.۰۵ است، فرض H0 در سطح خطای ۰.۰۵ رد میگردد و میتوان گفت بین متغیرها از نظر تأثیرگذاری تفاوت معناداری وجود دارد. در جدول شماره ۴۰ ترتیب اولویت هر یک از عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به میانگین رتبه آنها نشان داده شده است.
جدول.۴-۴۰ : رتبهبندی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند
میانگین رتبهای
رتبه
وفاداری به برند
۳.۱۳
۱
کیفیت متصور شده
۲.۶۳
۲
تداعی برند
۲.۴۳
۳
آگاهی از برند
۱.۸۱
۴
همانگونه که در آزمون های قبل ملاحظه شد، آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند موثر نبود. در رتبه بندی فریدمن نیز این عامل در اولویت آخر قرار گرفته است.
جمع بندی
در این فصل به تجزیه و تحلیل آماری داده های حاصل از جمعآوری پرسشنامه ها توزیع شده بین نمونه های تحقیق بود، پرداخته شد. ابتدا روش تجزیه و تحلیل داده ها توضیح داده شد. سپس آمار توصیفی نمونه های تحقیق به طور جداگانه ارائه شد و نهایتاً فرضیه های تحقیق با کمک روش های آمار استنباطی مورد بررسی قرار گرفتند.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
با توجه به خصوصی شدن شرکتهای بیمه بدون شک با وجود فضای رقابتی حاکم بر صنعت بیمه در سالهای آینده برای به دست آوردن جایگاه مناسب در ذهن مشتریان به گونهای که وفادار به شرکت بیمه باقی بمانند یکی از عواملی که در رسیدن به چنین جایگاهی در ذهن مشتریان شرکت بیمه موثر است «ارزش ویژه برند» میباشد. ارزش ویژه برند مطلوبیت نهایی یا ارزش افزودههایی است که یک محصول، کالا و یا خدمت به واسطهی برند، ایجاد میکند. ارزش ویژه برند همانند یک دارایی برای شرکت محسوب میگردد که گردش وجوه کسب و کار را افزایش میدهد. ارزش ویژه برند یک مفهوم چند بعدی است که با تقویت ابعاد آن میتوان آن را افزایش داد. این ابعاد عبارتند از: آگاهی از برند، تداعی برند، وفاداری به برند و کیفیت متصور در تحقیق حاضر سعی شده عوامل موثر بر ارزش ویژه برند را از دیدگاه مشتریان مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. به همین منظور بعد از تجزیه و تحلیل داده ها ، آزمون فرضیه ها و تحلیل یافته های تحقیق در فصل چهارم در این فصل بر مبنای نتایج حاصل شده ، محقق به ارئه پیشنهاد و راهکارها می پردازد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
اساس تدوین فرضیات این تحقیق مدل مفهومی پژوهش بود که در فصول پیشین ابعاد و جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت.اکنون در فصل پنجم پس از تحلیل آماری داده های جمع آوری شده به وسیله پرسشنامه ، نتایج تحقیق و پیشنهادات قابل طرح در ارتباط با نتایج و نیزپیشنهاداتی برای محققان آینده ارائه شده است.