با توجه به خروجی آزمون، در جدول(۵-۱) مقدار آماره t برابر ۳۹٫۴۶۸ می باشد و از آنجایی که مقدار سطح معنی دار ۰۰/۰ است و کمتر از ۰۵/۰ بدست آمده بیانگر آن است که فرضیه سوم پژوهش تایید می گردد. یعنی شناسایی خواسته های مصرف کنندگان فرش دستباف سبب توسعه بازار فرش دستباف می گردد.
۵-۲-۱-۴- فرضیه چهارم
نتایج آزمون t در جدول (۴-۱۸) نشان می دهد که سطح معنی دار آزمون مقایسه سوالات در مقایسه با عدد ۳(حد متوسط) برابر ( ۰۰۰/۰ ) بدست آمده که کمتر از ۰۵/۰ است بدین معنا که همه این عوامل از حد متوسط بیشتر هستند و از نظر آماری تایید می شود که پاسخ دهندگان اهمیت سوالات را از حد متوسط بسیار بالاتر می دانند پس عامل کلی تحقیق از دید پاسخ دهندگان دارای اهمیت می باشد. به عبارتی کلیه زیر عامل های آشنایی صادرکنندگان با تجارت الکترونیک دارای اهمیت معناداری هستند.
فرضیه چهارم این گونه مطرح شد که آشنایی صادر کنندگان با تجارت الکترونیک رابطه مثبتی با توسعه بازار فرش دستباف دارد.
با توجه به خروجی آزمون، در جدول(۵-۱) مقدار آماره t برابر ۲۲٫۷۰۸ می باشد و از آنجایی که مقدار سطح معنی دار ۰۰/۰ است و کمتر از ۰۵/۰ بدست آمده بیانگر آن است که فرضیه چهارم پژوهش تایید می گردد. یعنی آشنایی صادر کنندگان با تجارت الکترونیک سبب توسعه بازار فرش دستباف می گردد.
۵-۲-۱- ۵- فرضیه پنجم
نتایج آزمون t در جدول (۴-۲۰) نشان می دهد که سطح معنی دار آزمون مقایسه سوالات در مقایسه با عدد ۳(حد متوسط) برابر ( ۰۰۰/۰ ) بدست آمده که کمتر از ۰۵/۰ است بدین معنا که همه این عوامل از حد متوسط بیشتر هستند و از نظر آماری تایید می شود که پاسخ دهندگان اهمیت سوالات را از حد متوسط بسیار بالاتر می دانند پس عامل کلی تحقیق از دید پاسخ دهندگان دارای اهمیت می باشد. به عبارتی کلیه زیر عامل های وجود یک برند دارای اهمیت معناداری هستند.
فرضیه پنجم این گونه مطرح شد که وجود یک برند مشخص برای فرش رابطه مثبتی با توسعه بازار فرش دستباف دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
با توجه به خروجی آزمون، در جدول(۵-۱) مقدار آماره t برابر ۲۷٫۰۱۸ می باشد و از آنجایی که مقدار سطح معنی دار ۰۰/۰ است و کمتر از ۰۵/۰ بدست آمده بیانگر آن است که فرضیه پنجم پژوهش تایید می گردد. یعنی وجود یک برند برای فرش دستباف سبب توسعه بازار فرش دستباف می گردد.
جدول(۵-۱) نتایج آزمون t برای کل متغیرهای تحقیق
متغیر | آماره آزمون | سطح معنی داری | اختلاف میانگین | نتیجه |
شناسنامه دار کردن | ۹۵۴/۴ | ۰۰۰/۰ | ۴۱۱۱۱/۰ | منجر به توسعه بازار می گردد |
تبلیغات | ۳۳۷/۳۵ | ۰۰۰/۰ | ۳۹۵۸۳/۱ | منجر به توسعه بازار می گردد |
شناسایی خواسته های مصرف کنندگان | ۴۶۸/۳۹ | ۰۰۰/۰ | ۳۴۱۶۷/۱ | منجر به توسعه بازار می گردد |
آشنایی صادرکنندگان باتجارت الکترونیک | ۷۰۸/۲۲ | ۰۰۰/۰ | ۰۶۳۱۰/۱ | منجر به توسعه بازار می گردد |
برند | ۰۱۸/۲۷ | ۰۰۰/۰ | ۱۰۹۰۴۸/۱ | منجر به توسعه بازار می گردد |