۹۰۹/.
فقدان تفکر پیش از عمل
۹۲۳/.
خرید آنی
۸۹۲/.
کل
نتیجه آزمون
با توجه به اینکه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده(Cronbach’s Alpha= 0,892) بیشتر از ۷۰/۰ میباشد، میتوان نتیجه گرفت که فرض صفر تایید میشود و این بدین معنی است که قابلیت اعتماد پرسشنامه توزیع شده در حد خوبی است.
۳-۶ قلمرو مکانی-جامعه تحقیق
محدوده جغرافیایی و مکانی این پژوهش فروشگاههای زنجیرهای شهر تهران میباشد.
۳-۷ قلمرو زمانی تحقیق
بهار و تابستان ۱۳۹۲
۳-۸ جامعه آماری و حجم نمونه
جامعه آماری شامل گروهی از افراد است که یک یا چند صفت مشترک دارند که این صفات، مورد نظر محقق میباشد.(بست، جان، ۱۳۸۴؛ ۲۴)
نمونه عبارت است از مجموعهای از نشانه ها که از قسمت، یک گروه یا جامعهای بزرگتر انتخاب میشود، به طوری که این مجموعه معرف کیفیات و ویژگیهای آن قسمت، گروه یا جامعه بزرگتر باشد و معمولاً آن را با n نشان میدهند.(خاکی، ۱۳۸۹، ۲۷۳).
در این پژوهش نمونه گیری ساده تصادفی صورت گرفت. پس از اینکه تصمیم گرفته شد با توجه به حجم نامتناهی جامعه آماری، با بهره گرفتن از روش کوکران، حداقل حجم نمونه ۳۸۴ باشد که ۴۵۰ پرسشنامه توزیع شد و در نهایت ۴۱۷ پرسشنامه در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت.
N = حجم جامعه آماری
= nحجم نمونه
Z = مقدار متغیر نرمال واحد استاندارد، که در سطح اطمینان ۹۵ درصد برابر ۱٫۹۶ می باشد
= Pمقدار نسبت صفت موجود در جامعه است. اگر در اختیار نباشد می توان آن را ۰/۵ درنظر گرفت. در این حالت نقدار واریانس به حداکثر مقدار خود می رسد.
= q درصد افرادی که فاقد آن صفت در جامعه هستند(q =1-p)
= d مقدار اشتباه مجاز
فروشگاههای مورد مطالعه در این تحقیق از لحاظ سطح خدمات، سلف سرویس،از لحاظ ترکیب کالا برای فروش، فوق بازار(هایپر مارکت)، و از لحاظ قیمتهای فروش در دستهی فروشگاههای تخفیف دار قرار میگیرند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۹ روش های تحلیل داده ها
معمولاً برای تجزیه وتحلیل آماری اطلاعات در یک تحقیق، می توان از چند آزمون آماری مختلف استفاده نمود. بنابراین لازم است در انتخاب آزمون ها، منطق خاصی رعایت گردد. در این تحقیق برای آزمون مدلهای تحقیق وتجزیه وتحلیل روابط بین متغیرها هم از آمار توصیفی استفاده میشود و هم از آمار استنباطی. همچنین برای تأیید مدل از ابزار تحلیل عاملی تأییدی و جهت پاسخ به فرضیات پژوهش از ابزار تحلیل عامل تأییدی و روش مدل یابی معادلات ساختاری از نرم افزار LISREL استفاده شد. پس از گردآوری داده ها، تمام عملیات فوق با نرم افزارهای آماری SPSS,LISREL محاسبه و تحلیل گردید. روش مدل یابی معادلات ساختاری و هم چنین تحلیل عامل تأییدی به همراه سایر روشها بطور مفصل در فصل ۴ توضیح داده میشود.
تجزیه و تحلیل اطلاعات
۴-۱ مقدمه
محقق پس از تعیین روش تحقیق، با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، دادههای مرتبط با فرضیههای خود را جمعآوری کرد. اینک زمان آن فرا رسیده که با بهرهگیری از تکنیکهای آماری مناسبی که متناسب با روش تحقیق، نوع متغیرها و… اتخاذ می شود، دادههای جمعآوری شده را دستهبندی و مورد تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیههایی را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کردهاند در بوته آمون قرار دهد تا بتواند راه حل و پاسخی برای پرسشهای تحقیق بیابد. پیوند دادن موضوع تحقیق به رشتهای از اطلاعات موجود مستلزم اندیشهای خلاق است، معمولاً موضوعی به ذهن محقق خطور میکند که یافتن منابع دادههای موجود برای بررسی آن مستلزم خلاقیت ذهنی محقق است، در ضمن آرایش و تنظیم دادهها نیز مستلزم خلاقیت است. فرایند تجزیه و تحلیل داده ها فرایند چندمرحله ای است که از طریق به کارگیری ابزارهای جمعآوری در جامعه (نمونه) آماری فراهم آمدهاند. خلاصه، کدبندی، دستهبندی،… و نهایت پردازش میشوند تا زمینه برقراری انواع تحلیلها و ارتباط بین دادهها به منظور آزمون فرضیههای تحقیق فراهم آید.
تجزیه و تحلیل اطلاعات به عنوان مرحلهای علمی از پایههای اساسی هر پژوهش علمی به شمار میرود که به وسیله آن کلیه فعالیتهای پژوهش تا رسیدن به نتیجه، کنترل و هدایت میشود. در این فصل نیز به توصیف دادههای پژوهشی و تجزیه و تحلیل دادههایی که به وسیله پرسشنامه از افراد نمونه گردآوری شدهاند، پرداخته خواهد شد و سپس به هر یک از فرضیات پاسخ داده میشود.
۴-۲ توصیف داده ها
به منظور شناخت بهتر ماهیت جامعهای که در پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است و آشنایی بیشتر با متغیرهای پژوهش، قبل از تجزیه و تحلیل داده های آماری، لازم است این دادهها توصیف شوند. همچنین توصیف آماری دادهها، گامی در جهت تشخیص الگوی حاکم بر آنها و پایهای برای تبیین روابط بین متغیرهایی است که در پژوهش به کار میرود.
همانطور که فصل قبل بیان شد، تحقیق حاضر پرسشنامهای دارد که تاثیر دو عامل آنیگرایی خریدار و درون فروشگاهی را بر خرید آنی میسنجد. عواملی چون “فقدان استمرار در رفتار” ، “فوریت در رفتار"، “هیجان طلبی” و “عدم تفکر پیش از عمل” به عنوان عوامل اثرگذار بر آنیگرایی و همچنین “محیط درون فروشگاهی"، “طراحی فروشگاه"، ” سایز فروشگاه"، “عوامل فروش” و “نیروی انسانی” به عنوان عوامل درون فروشگاهی مورد بررسی قرار گرفتند. در انتهای پرسشنامه تعدادی سوالات جمعیت شناختی در رابطه با “جنسیت"، “وضعیت تاهل"، ” سن"، “میزان تحصیلات"، “قومیت"، “میزان درآمد” خریداران فروشگاههای زنجیرهای مطرح شد.
با توجه به دادههای حاصل از قسمت ویژگیهای جمعیت شناختی، در ادامه نمودارها و جداول توصیفی به صورت خلاصه در مورد مشخصات نمونه آماری مورد نظر ارائه میشود. این دادهها و نمودارها و جداول توصیفی مربوط به این دادهها، به درک و شناخت بهتر ما از نمونه و جامعه آماری تحقیق حاضر کمک میکند.
۴-۳ جداول و نمودارها