نمودار۴ـ ب: میانگین معدل دانشجویان ۹۳
نمودار۴ـ پ : توزیع فراوانی و مشروطی دانشجویان ۹۴
نمودار۴ـ ت : انتخاب اولویت براساس علاقه دانشجویان ۹۴
نمودار۴ـ ث: میانه رتبه پذیرش در رشته ۹۵
نمودار۴ـ ج: توزیع فراوانی به تفکیک وضعیت کنونی دانش آموختگان ۹۷
نمودار۴ـ چ:توزیع فراوانی معدل دانش آموختگان ۹۸
نمودار۴ـ ح: توزیع فراوانی به تفکیک محل کار دانش آموختگان ۹۸
نمودار۴ـ خ: توزیع فراوانی به تفکیک جنسیت اعضا هیات علمی ۹۹
نمودار۴ـ د: توزیع فراوانی به تفکیک مدراک تحصیلی ۱۰۰
نمودار۴ـ ذ: توزیع فراوانی مرتبه علمی در گروه ۱۰۰
نمودار۴ـ ر: توزیع سنوات خدمتی اعضاهیات علمی ۱۰۱
نمودار۴ـ ز: توزیع فراوانی وضعیت استخدامی گروه ۱۰۲
نمودار۴ـ ژ: توزیع فراوانی تعداد واحد تدریس اعضا هیات علمی ۱۰۲
نمودار۴ـ س: توزیع فراوانی تعداد ساعت مشاوره در گروه دامپزشکی ۱۰۳
نمودار۴-۱: دروندادهای دانش آموختگان ۱۰۶
نمودار۴-۲: دروندادهای هیات علمی ۱۱۱
نمودار۴-۳: دروندادهای دانشجویان ۱۱۵
نمودار۴-۴: فرایندهای دانش آموختگان ۱۲۰
نمودار۴-۵: فرایندهای هیات علمی ۱۲۳
نمودار۴-۶: فرایندهای دانشجویان ۱۲۸
نمودار۴-۷: بروندادهای دانش آموختگان ۱۳۲
نمودار۴-۸: بروندادهای هیات علمی ۱۳۵
نمودار۴-۹: مقایسه امتیاز ملاک ها عامل اهداف، جایگاه سازمانی، تشکیلات و مدیریت ۱۴۰
نمودار۴-۱۰: مقایسه امتیاز عوامل ۱۵۰
نمودار۴-۱۱: دروندادها ۱۵۱
نمودار۴-۱۲: فرایندها ۱۵۲
نمودار۴-۱۳: بروندادها ۱۵۳
نمودار۴-۱۴: مقایسه دروندادها،فرایندهاوبروندادها ۱۵۳
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل شماره ۲ـ۱ رابطه ارزیابی با سایر کارکردهای مدیریت آموزش ۳۷
شکل شماره ۲ـ۲ تاثیر ارزیابی درونی بر سازمان ۴۱
شکل شماره ۲ـ۳ هدف ارزیابی درونی ۴۳
شکل شماره ۲ـ۴ گردش فعالیتها و اعتبارسنجی درونی ۴۹
شکل شماره ۲ـ۵ چارچوب نظری تحقیق ۶۹
چکیده تحقیق
دانشگاهها نیز مانند سایر سازمانها برای استفاده از فرصتهای احتمالی و مقابله با تهدیدات محیطی، ناچارند ظرفیتها و توانمندیهای درونی خود را بشناسند، نقاط قابل بهبود را ترمیم و به تقویت نقاط قوت بپردازد. نقش ارزیابی درونی در این خصوص و در جهت شناخت قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدها به عنوان مبنای برنامهریزی توسعه و بهبود قابل توجه است.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
پژوهش حاضر نیز بر آن بود تا به ارزیابی درونی گروه دامپزشکی دانشکده کوشک دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بپردازد.
تحقیق حاضر از نوع کاربردی و از نظر چگونگی به دست آوردن دادههای مورد نیاز در زمره تحقیقات توصیفی هم قرار می گیرد.
جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای هیأت علمی و اساتید گروه دامپزشکی دانشکده کوشک دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار (۴۲ نفر)، مدیرگروه دامپزشکی درسه سال گذشته (۲نفر)،دانشجویان ازسال های ۸۸-۸۱ (۷۲۰ نفر که تعداد نمونه آن ۲۵۰ نفر) و دانشآموختگان (۱۰۰ نفر که تعداد نمونه آن ۵۰ نفر) میباشند.
پس از تشکیل کمیته با عضویت اعضای هیأت علمی گروه، اهداف گروه در سه زمینه آموزشی، پژوهشی و عرضه خدمات تخصصی تدوین گردید. همچنین پس از تعیین ۷ عامل، ۲۶ ملاک و ۸۵ نشانگر از ابزار اندازهگیری پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. به منظور گردآوری دادههای مورد نیاز درباره افراد جامعه از طریق شمارش کامل و نمونهگیری استفاده شد و برای هر زیر جامعه پرسشنامهای جداگانه و بر اساس طیف لیکرت تنظیم شد که درجات آن از خیلی زیاد تا خیلی کم میباشد. نتایج این پژوهش نشان داد که گروه دامپزشکی دانشکده کوشک دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار از نظر اعضای هیأت علمی، دانشجویان، دانشآموختگان و مدیرگروه در سطح نسبتاً مطلوبی میباشد.
واژگان کلیدی: ارزشیابی، ارزیابی درونی، کیفیت آموزشی.