۰۰۰/۰
تعداد
۲۵۵
α=همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنی دار است
نتایج جدول شماره ۹-۴ نشان میدهد که بین متغیرهای سرمایه مشتری (رابطه ای) و بازارگرایی در شرکت های بیمه خصوصی استان اصفهان رابطه مثبت و معناداری دیده میشود. چرا که میزان ضریب همبستگی (۹۳۲/. =r) بدست آمده با فراوانی ۲۵۵ نفر در سطح آلفای ۰۱/۰ معنادار است. همچنین با توجه به نتایج جدول سطح معنیداری (۰۰۰/۰ = Sig) از سطح آلفای ۰۱/۰ کمتر است، پس با ۹۹ درصد اطمینان میتوان گفت: فرض پژوهشگر تایید و فرض صفر رد میشود. بنابراین میتوان گفت که؛ بین سرمایه مشتری (رابطه ای) و بازارگرایی در شرکت های بیمه خصوصی استان اصفهان رابطه معناداری وجود دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۳-۴- فرضیه فرعی سوم پژوهش:
بین سرمایه ساختاری و بازارگرایی در شرکت های بیمه خصوصی استان اصفهان رابطه معناداری وجود دارد.
برای آزمون فرضیه اصلی پژوهش، از آزمون آماری ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. برای این منظور بین نمرات کل میزان سرمایه ساختاری و بازارگرایی ضریب همبستگی محاسبه گردید که نتایج این محاسبات از طریق خروجی نرم افزار SPSS در جدول شماره ۱۰-۴ ملاحظه میشود.
جدول شماره ۱۰-۴ : نتایج ضریب همبستگی فرضیه فرعی سوم
متغیرها
شاخصههای آماری
بازارگرایی
سرمایه ساختاری
همبستگی اسپیرمن
a ۸۸۶/.
سطح معنیداری (Sig)
۰۰۰/۰
تعداد
۲۵۵
α=همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنی دار است
نتایج جدول شماره ۱۰-۴ نشان میدهد که بین متغیرهای سرمایه ساختاری و بازارگرایی در شرکت های بیمه خصوصی استان اصفهان رابطه مثبت و معناداری دیده میشود. چرا که میزان ضریب همبستگی (۸۸۶/. =r) بدست آمده با فراوانی ۲۵۵ نفر در سطح آلفای ۰۱/۰ معنادار است. همچنین با توجه به نتایج جدول سطح معنیداری (۰۰۰/۰ = Sig) از سطح آلفای ۰۱/۰ کمتر است، پس با ۹۹ درصد اطمینان میتوان گفت: فرض پژوهشگر تایید و فرض صفر رد میشود. بنابراین میتوان گفت که؛ بین سرمایه ساختاری و بازارگرایی در شرکت های بیمه خصوصی استان اصفهان رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه آزمون فرضیات به شرح جدول زیر است:
جدول شماره ۱۱-۴ آزمون فرضیات
متغیرها
تعداد
بازارگرایی
Sig
نتیجه
سرمایه فکری
۲۵۵
۶۰۹/. =r
۰۰۰/۰