سطح معناداری
…/.
فرسودگی شغلی
ضریب همبستگی
۲۶/۰-
سطح معناداری
۰۰۰/.
جدول فوق نشان دهنده رابطه همبستگی بین ارگونومی با متغیرهای نگرش حرفه ای معلمان و فرسودگی شغلی معلمان می باشد.با توجه به سطح معناداری و ضریب همبستگی چنین برداشت می شود که بین متغیر ارگونومی و نگرش حرفه ای معلمان رابطه همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد به عبارتی با بهبود ارگونومی میزان نگرش حرفه ای معلمان نیز بهبود می یابدو بالعکس.
همچنین بین متغیر ارگونومی و فرسودگی شغلی رابطه همبستگی منفی و معناداری وجود داردبه عبارتی با بهبود ارگونومی میزان فرسودگی شغلی کاهش می یابد و بالعکس
فرضیه فرعی ۱ :
ارگونومی محیط کار با فرسودگی شغلی معلمان مرد دبیرستانهای دولتی شهرشیراز ارتباط دارد.
در این مورد می خواهیم بررسی کنیم رابطه معنا داری بین ارگونومی محیط کار با فرسودگی شغلی معلمان مرد دبیرستانهای دولتی شهرشیرازوجود دارد. یا به اصطلاح دیگر بر روی هم تاثیر گذار هستند یا نه.برای این منظور، تاثیر بین ارگونومی محیط کار با فرسودگی شغلی معلمان مرد دبیرستانهای دولتی شهرشیراز را بررسی می کنیم که برای بررسی از مقدار ضریب همبستگی پیرسون استفاده می کنیم .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ضریب همبستگی واقعی پیرسون بین دو متغیرارگونومی محیط کار با فرسودگی شغلی معلمان مرد دبیرستانهای دولتی شهرشیراز در جامعه آماری مورد بحث با توجه به آنکه متغیرهای مورد مطالعه فاصلهای است لذا بایستی فرضهای زیر را از طریق آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار دهیم. فرضهای آزمون به شرح زیر میباشد :
فرض صفر به معنای عدم رابطه بین دو متغیر X و Y بوده و فرض یک به معنای وجود رابطه معنیدار بین دو متغیر میباشد.
جدول (۴-۱۴):آزمون همبستگی پیرسون بین ارگونومی محیط کار با فرسودگی شغلی معلمان مرد دبیرستانهای دولتی شهرشیراز
ردیف
آمارههای آزمون
مقدار
۱
ضریب همبستگی
۲۹۶/.-
۲
سطح معنی داری
۰۰۰/۰
بین متغیر ارگونومی و فرسودگی شغلی معلمان مرد رابطه همبستگی منفی و معناداری وجود داردبه عبارتی با بهبود ارگونومی میزان فرسودگی شغلی کاهش می یابد و بالعکس
فرضیه فرعی ۲ :
ارگونومی محیط کار با فرسودگی شغلی معلمان زن دبیرستانهای دولتی شهر شیراز ارتباط دارد.