ترغیب و تشویق همکاریهای درون سازمانی
۱-۲- شخصاً در مشارکت شرکت میکنند
مشارکت برای اطمینان از ایجاد و استفاده از سیسستمهای مدیریت و بهبود مستمر آنها، شخصا مشارکت میکنند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
میتواند شامل نکات زیر باشد:
همسوسازی ساختار سازمان به منظور حمایت از پیاده سازی خط مشی و استراتژی.
تعمین مالکین شفاف برای فرآیندها.
اطمینان از ایجاد و استقرار فرآیندی جهت توسعه، جاری سازی و به روز آوری خط مشی و استراتژی
اطمینان از ایجاد و استقرار فرآیندی جهت اداره مؤثر سازمان
اطمینان از ایجاد و استقرار فرآیندی به منظور اندازه گیری، بازنگری و بهبود نتایج کلیدی
اطمینان از ایجاد و استقرار فرایند یا فرایندهایی به منظور ترغیب، شناسایی، برنامه ریزی، و استقرار برنامه بهبود در جهت توانمندسازی رویکردها،به عنوان مثال از طریق خلاقیت، نوآوری و فعالیتهای یادگیری.
۱-۳- رهبران با مشتریان، شرکای تجاری و نمایندگان جامعه در تعامل هستند.
میتواند شامل نکات زیر باشد:
برآوردن، درک و پاسخگویی به نیازها و انتظارات
برقراری شراکتهای تجاری و مشارکت در آنها
برقراری فعالیتهای بهبود مشترک و مشارکت در آنها
قدردانی از افراد و تیمهای ذینفع بخاطر همکاری در کسب و کار، وفاداری و غیره
مشارکت در مجامع حرفه ای، کنفرانس هخا و سمینارها، به ویژه موارد مرتبط با ترویج و حمایت از تعالی
ترویج، حمایت و مشارکت در فعالیتهایی با هدف بهبود محیط جهانی و. همکاری سازمان با جامعه یا با در نظر گرفتن احترام به حقوق و منافع نسلهای آتی
۱-۴- رهبران، فرهنگ تعالی را بین کارکنان سازمان تقویت می کنند.
میتواند شامل نکات زیر باشد:
تفهیم مأموریت، آرمان، ارزشها، خط مشی و استراتژی، برنامهها، اهداف ومقاصد به کارکنان به طور شخصی
در دسترس کارکنان هستند به طور فعالانه و الهام بخش به سخنان آنان گوش می سپارند، آنان را متحد میکنند و پاسخگوی آنان هستند.
کمک وپشتیبانی از کارکنان جهت دستیابی آنها به برنامهها، اهداف و مقاصد خود.
انگیزش و توانمندسازی کارکنان به منظور مشارکت در فهالیهای بهبود
قدردانی به موقع و مناسب از تلاشهای فردی و تیمی در کلیه سطوح سازمان.
ترویج ترویج و تشویق فرصتهای برابر و تمایزات
۱-۵- رهبران تحولات سازمانی را شناسایی و از آن حمایت می کنند.
میتواند شامل نکات زیر باشد:
درک محرکهای درونی و بیرونی تحولات سازمانی
شناسایی تحولات مورد نیز در سازمان شامل مدل سازمانی و روابط بیرونی آن
رهبری ایجاد برنامههای تحول
ایجاد اطمینان و سرمایه گزاری و تخصص منابع و حمایت از تحول
مدیریت ریسک و ارائه مجموعه کلی برنامههای تحول
اطمینان از اعمال مؤثر تحولات و مدیریت ذینفعان
تفهیم تحولات سازمانی و دلایل اعمال آنها به کارکنان و سایر ذینفعان
حمایت و توانمندسازی کارکنان در مدیریت تحول
اندازه گیری و بازنگری اثر بخشی تحولات و تبادل دانش بدست آمده
۲- معیار دو : خط مشی و استراتژی[۲۴]
سازمانهای متعالی ماموریت و آرمان خود را از طریق ایجاد و تدوین یک استراتژی و متمرکز بر منافع ذینفعان و با در نظر گرفتن بازار و بخشی که در آن فعالیت می کنند به اجرا در می آورند. خط مشیها، برنامهها، اهداف و فرآیندها به منظور تحقق استراتژیها تدوین و جاری میشوند
۲-۱- خط مشی و استراتژی مبتنی بر نیاز و انتظارات حال و آینده ذینفعان است.
میتواند شامل نکات زیر باشد:
جمع آوری و درک اطلاعات به منظور تعیین بازارها و بخشیهایی از بازار که سازمان در حال و آینده در آن فعالیت می کند.
شناسایی، درک و پیش بینی نیازها و انتظارات فعلی و آینده ذینفعان شامل مشتریان،کارکنان،شرکاء جامعه و سهام داران
شناسایی، درک و پیش بینی توسعه وضعیت بازار شامل فعالیتهای رقبا.
۲-۲- خط مشی مبتنی بر اطلاعات بیرونی است.
و استراتژی مبتنی بر اطلاعات حاصل از اندازه گیری عملکرد، تحقیقات، یادگیری و فعالیتهای بیرونی مرتبط است.