با توجه به اینکه مشتریان محصولات در کشورهای در حال توسعه به خرید محصولاتی که متعلق به کشورهای معروف و صاحب نام در یک طبقه محصول گرایش دارند تا از این طریق عزت نفس و موفقیت خود را به نمایش بگذارند، اهمیت و تأثیرات تصویر کشور سازنده نام تجاری کاملا هویدا می شود. بنابراین تاکید بر کشور صاحب نام تجاری در محصولات موثرتر است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
انتخاب مناسب نام و نشان تجاری وارداتی با توجه به تصویر ذهنی مشتریان از کشور مبدا وارداتی موضوعی است که در هنگام انتخاب محصول، توسط شرکت های واردکننده بایستی مورد توجه قرار گیرد.
پیشنهادها بر اساس یافته های فرضیه دوم :
شرکت ها و وارد کنندگان سعی نمایند تا حدالامکان با بهره گرفتن از ابزارهای ارتباطی به مثبت کردن هر چه بیشتر تصویر کشور سازنده نام تجاری بپردازند.
برای محصولات با درگیری بالا(یعنی مشتریان فقط از معیارهایی مثل قیمت و طراحی جهت ارزیابی محصول استفاده نمی کنند. بلکه اطلاعات بیشتری را که شامل تصویر کشور سازنده نام تجاری هم می شود مورد توجه قرار می دهند)، مدیران بیشتر بر تصویر کشور سازنده نام تجاری تمرکز نمایند.
با بهره گرفتن از تبلیغات مردم را بیشتر با محصولات کشور سازنده آشنا نمایند.
پیشنهادها بر اساس یافته های فرضیه سوم :
با توجه به تأثیر کشور سازنده نام تجاری بر آگاهی از نام تجاری پیشنهاد می شود که با بهره گرفتن از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر و همچنین در بزرگراه ها نسبت به شناسایی و جایگاه یابی برند کشور سازنده در ذهن مشتریان تلاش گردد تا مشتریان از طریق به یاد آوری سریع برند کشور به یک ترجیح ذهنی از این برند نسبت به رقبا دست یابند، که این امر موجب ایجاد وفاداری و ترجیح محصولات مشابه رقبا می گردد
پیشنهادها بر اساس یافته های فرضیه چهارم :
محصولات شرکت های مختلف خارجی به وسیله انواع ابزار ارتقایی به مصرف کنندگان معرفی گشته و با ایجاد نوآوری در محصولات آنها را در ذهن ایشان متمایز از سایر محصولات مشابه گردانند.
از طرف دیگر ارتقاء کیفیت محصولات برند و نزدیک ساختن آنها به کیفیت استاندارد موجب ارتقاء کیفیت ادراک شده از این محصولات شده و در این راه از تمامی مسیرهای منتهی به کیفیت نظیر طراحی برتر و مطابق با سلیقه مصرف کننده، استفاده از تکنولوژی های برتر و به روز در تولید این محصولات، بهره گیری از نمادهای مشخص کننده اعتبار و حیثیت و غیره استفاده نمایند تا از این طریق میزان و شدت وفاداری مشتریان را افزایش داده و موجب گردند تا آنها برند مورد استفاده خود را نسبت به برندهای رقیب ترجیح داده و به آن وفادار بمانند.
پیشنهادها بر اساس یافته های فرضیه پنجم :
با توجه به تأثیرگذاری آگاهی از نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری پیشنهاد می گردد واردکنندگان از استراتژی های افزایش آگاهی مصرف کنندگان از برند کشور سازنده استفاده کنند. برای نیل به این اهداف می توان از استراتژی و خط مشی های فعالیت های ارتباطات بازاریابی یکپارچه نظیر بروشورها، بیلبوردها، فعالیت های حمایت از رخدادهای ورزشی و فرهنگی، تبلیغات تلویزیونی و … استفاده کرد.